Tuesday, May 28, 2013

Tragedi 27/05/13

semalam, 27/05/13 aku on leave x pi keja sebab p interview. pas p interview amek nurul kat keramat pastu nk p stokis kt batu caves nak amek stok, masa on the way nak ke stokis tu, keta aku kena langgaq ngan teksi huwaaaaaa :"(( walaupun calaq ja tapi sedihhhhhh. dah la tu. acik teksi tu bole cakap aku langgaq dia, sebba dia kata dia depan aku tapi pastu dia kata dia nampak aku bagi signal pulak and nampak aku masuk kanan. xpaham aku. pastu aku ajak p balai polis x mau pulak. nak suruh aku bayaq. pastu da gaduh gaduh kat situ. last last dia bagi jugak nombor fon dia n dia kenalkan diri dengan nama arshad. tapi x tau nama betoi x betoi. aku cakap ngan dia nanti aku call. sebenaqnya plan aku nak blah dari situ n p balai buat report ja. pastu da blah dari situ p la buat report kt hulu kelang tapi kena sambung buat kt balai polis trafik pulak kt gombak. dah settle kat situ. polis tu cakap dia x rasa teksi tu akan buat report sebab no plat teksi tu bukan atas nama dia pun. kalau buat pun sah sah dia yang salah. keta aku calar kt belakang tepi belah kanan n keta dia kemek kt depan kiri. polis tu cakap maybe dia berani ugut aku sebab aku perempuan. polis tu pesan kalau pasni kena langgaq atau apa apa, jangan turun dari keta. amek gambaq no plat n keta kalau boleh n blah terus buat report sebab ada kes org saja langgaq keta pastu bila turun kena ugut la kena curi keta la macam macam lagi la.

tapi alhamdulillah semua dah settle. pakcik tu sampai harini call aku. sorry la pakcik saya dah p buat report dah pun. kalau pakcik nak claim insurance ka apa ka, sila la p buat report sebelum pukul 3 hari ni ya.





tapi dekat gambaq ni pun, kawan kawan aku cakap yg teksi accident ngan aku tu cuma calaq kat bumper dia ja. yang kemik tu macam mustahil sbb calaq keta aku kt belah bawah area tayar n lagipun aku calaq ja. tapi xtau la sama ada dia tipu ataupun macam mana. xpa la kan benda dah nak jadi. apa boleh buat. terima saja. alhamdulillah x jadi apa apa kat aku. lepas ni kena berhati hati bawak keta.

No comments:

Post a Comment