Wednesday, June 30, 2010

kerja

hye hoi.. 
awak awak semua..saya nak cakap ni.. 
saya dah dapat kerja..tapi account clerk saje la..
saya rasa saya macam x ready lagi la nak kerja.. 
tapi saya nak duit yang banyak..plus bosan sebab kawan2 suma da kerja..
kawan2 saya cakap, x rugi pun kalau amek..dapat experience..
duit pun dapat.. tu yang paling penting sebenarnya.
ye la..saya kan kaki boros..
yang menjadi dilema sekarang ni.. tapi x dilema sangat la..
saya ni tidur macam haram.. susah sikit nak bangun pagi..kadang2 susah banyak..
sebab tu dulu kalau kelas pagi selalu *tuang* (bahasa kedah)
tapi kalau kat kedah saya mmg rajin bangun pagi..
sebab saya kan kakak n anak yang baik.. 
(alasan sebenar sebab lapa so kena bangun breakfast,pastu sambung tidur balik)


saya kena start keja next monday..
saya punya working hours 845-545..
gaji sikit saje..tapi xpa..saya masih di bela oleh mara..
so xda hal sangat la..
masalah nya, saya ni x penah kerja..
dulu penah la keja nursery..tapi tu lain..
so saya rasa saya mesti lembap gila bila nak buat kerja nanti..
saya rasa je la..


oh pastu satu lagi.. 
company tu bagi annual leave 12 hari setaun..
sebab saya ni contract saja 6 bulan, so saya dapat 6 hari je lah..
so nanti saya x leh nak cuti raya lama2.  :(
tiba tiba rasa menyesal pula accept keja ni..
tapi kalau x keja apa saya nak buat?
pastu bila saya nak keja??


haih xpe lah..
saya try dulu lah.. 
nanti kalau x boleh blah, saya berenti je lah..
bole kan macam tu? huk 


saya letak tulisan ni kale hijau sebab saya x suka hijau
sama la macam saya x suka keja


ok lah bye lah

No comments:

Post a Comment